Kék leves és a rémisztő nagyi bugyi
2015. december 02. írta: Picurfilmek

Kék leves és a rémisztő nagyi bugyi

Manapság amikor úgy tolják az arcunkba azt, hogy"hogyan éljünk egészségesen"és a szépségideál inkább hasonlít egy jól megtermett botsáskához, mintsem Botticelli Vénuszához, elég nehéz elképzelni, hogy 14 évvel ezelőtt egy túlsúlyos szingliről készült film összbevétele meghaladta a 280 millió dollárt és ezzel- akkor- a legsikeresebb brit film lett. Igen, már sokan tudjátok, hogy ki következik. :) Az ötödik helyen szerepel Bridget Jones naplója!

bj1.jpg

Egy harmincas egyedülálló nő (Renée Zellweger), akin van néhány kiló felesleg, láncdohányos, enyhe alkohol problémái vannak és úgy csőd az élete, ahogy van, de elhatározza, hogy az új évben új életet kezd. "Egyes számú elhatározás: magától értetődően leadok tíz kilót. Kettes elhatározás: mindig bedobom az előző napi bugyit a szennyeskosárba. Ugyanilyen fontos, hogy találjak egy kedves, érzékeny barátot, akivel járhatok, és hogy ezentúl az alábbiak közül egyikkel se alakítsak ki romantikus kötődést: alkoholistákkal, munkaholistákkal, viszonyfóbokkal, nagyzolókkal, kukkolókkal, érzelmi fogyatékosokkal vagy perverzekkel". Eme elhatározásából talán csak a kettes számút sikerült teljesítenie. Egy karácsonyi családi bulin megismerkedik Mark Darcyval (Colin Firth), aki- bár roppant jóképű- elég sanyarú benyomást kelt az anyukája által vásárolt rénszarvas mintás pulcsijában. Helyette azonban összejön a kiadóbeli főnökével Daniel Cleaver-rel (Hugh Grant), akivel románcuk elég szalmaláng életűre sikeredik. Munkahelyváltás és pasi keresés következik. Miközben Bridget felejteni próbál, egyre közelebb kerül Markhoz, aki úgy szereti, ahogy van. :)

bj3.jpg

Nos, én hamarabb olvastam a könyvet, mint ahogy a film elkészült. Már akkor roppant jól szórakoztam rajta. Igen, nekem bejött ez a nő. Bár akkoriban még csak 21 voltam és súlyproblémákkal maximum abból a szempontból küszködtem, hogy vasággyal együtt nyomtam 43 kilót. Igen, azóta már megtapasztaltam a túlsúly örömeit is:) Ráadásul éppen egy kapcsolat kezdetén voltam, tehát rózsaszín felhőcske, meg a lila köd. Szóval, bevallom őszintén, akkor egyetlen pillanatra sem tudtam azonosulni a mi kedves Jones kisasszonyunkkal. Ám ettől függetlenül imádtam a könyvet. Helen Fielding egy olyan korosztályt és stílust képviselt, ami nagyon is közelállt a nőkhöz. Humorosan, ironikusan, néhol bántóan őszintén és vulgárisan írja le a dolgokat. Amikor kijött a film, örömmel és lelkesen ültem be a moziba megnézni. Renée Zellweger- szerintem- remek választás volt. Tökéletesen hozta az átlagos nőt. A belső monológok egyszerűen zseniálisak voltak és mindig ott jöttek elő, ahol kellettek. Nem éreztem, hogy rám akarnának tukmálni valamit, ami nem én vagyok. Hatalmas jelen volt, amikor bugyiban, atlétában és cigarettával a szájában, porszívóval a kezében "tanul" az esti rendezvényre. Daniel figuráját megformáló Hugh Grant nagyon jól hozza a szívtiprót, miközben olyan közönséges és egoista, hogy a fal adja a másikat. Mark illetve Colin Firth pedig nagyon cuki, mint mama kedvence, ám legbelül egy kedves és aranyos pasi, aki a főhősnőnk által főzött bizarr kinézetű kék levest is megette. :) Gondolom mindenkinek megvan az a kép, amikor ez a két "macsó"megküzd egymással. Természetesen ne feledkezzünk meg a mellékszereplőkről sem. Hiszen ennek a filmnek volt egy elég komoly mellékága is. Bridget szülei illetve családi élete. Apuka (Jim Broadbent- Moulin Rouge!), aki hosszú ideig azt gondolta, hogy a házassága kielégítő, mély depresszióba zuhan, amikor felesége (Gemma Jones- Értelem és érzelem) elhagyja őt, egy teleshop-os fickóért. Tehát igazából két korosztályt is bemutat nekünk. A harmincasokat Bridget és az ötveneseket a szülők által. "-Hát itt vagy, kis nudlim? - Az anyám. Neki még mindig a bébiuborka a szofisztikáltság csimborasszója." És igen, happy end a vége. Mert ennek így kell lennie. Mert igenis mindenkinek van egy párja. Mert mindenkinek jár a boldogság.

bj5.jpg

Tudom, hogy néhányan úgy gondolják, hogy ennyire szerencsétlen ember nincsen. Pedig higgyétek el, van. Tényleg. Bár nem is ez volt a lényeg. Egyszerűen egy jó film volt, jó időben. És őszintén megmondom, szeretem ezt a filmet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://picurfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr788131316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása