Az Erő felébredt
2015. december 19. írta: Picurfilmek

Az Erő felébredt

Ne haragudjatok, hogy eddig nem írtam, de fel kellett készülnöm az Erő ébredésére. :) Vagyis újra elővettem a Csillagok háborúja sorozatot és megnéztem, hogy felelevenítsem a múltat. És eljött a pillanat! A mai napon végre megnéztem. Hogy minden teljes legyen, 4DX-ben, ha már egyszer ilyen lehetőség is van :)

Akkor kezdem az elején. Nem vagyok az a tipikus fan. Talán azért, mert- bár az első Star Wars, már gyerekkoromban is megvolt- mégsem néztem meg soha. Bocsi, de valamiért nem vonzott. Szóval én először akkor láttam, amikor a felújított verzió a mozikba került. Azóta többször is megnézetem az összes részt és meg kell hagyni, hogy- ugyan hatalmas rajongó nem lettem- borzasztóan tetszett. Éppen ezért most nagyon vártam, hogy mit hoznak össze. Őszintén megmondom, hogy nekem a régi trilógia sokkal jobban tetszett, mint a modern- talán túlságosan is- előzmény részek. Aztán amikor a Disney bejelentette, hogy megveszi a céget....na, akkor jött a rettegés. Disney max. a családi filmekben van otthon, de ez azért nem az. Vajon melyik vonalat fogja erősíteni? Trailerek sokaságát láthattuk és, ha szépen sorba megnéztük őket, akkor körvonalazódott, hogy inkább a klasszikus vonalat követi. Ám ettől még mindig nem nyugodtam meg.

sw2.jpg

Na, a film első perceiben elhatároztam, hogy imádom BB-8. Ám most tegyük félre ezt a vonzódást. J.J. Abrams olyan lépésre szánta rá magát, amit egyetlen rajongó sem gondolt volna. Remake-elt, ám folytatott. Igen, igen, Az új remény modernizált, kissé felturbózott változatát láthatjuk. Ám azért természetesen ott van az új vonal is. Az első kockáktól kezdve nyilvánvaló az érzés, hogy"ezt már láttam". Aztán ahogy haladunk előre ez egyre egyértelműbb lesz, miközben folyamatosan ott fut az új szereplők által vázolt új eseménysorozat. A lány, aki annyira önálló és talpraesett, hogy senkire nincs szüksége. Egy fekete katona, aki hőssé lesz egy kevésbé hős tettel. Egy őrült pilóta, aki előtt nincs akadály. A kétely és a bizalmatlanság apró lángja fellobban az új szereplők miatt, de így utólag azt kell, hogy mondjam remek választás volt mindegyik.

sw1.jpg

Amikor meglátjuk az Ezeréves Sólymot rögtön elszorul a torkunk. Han Solo és Chewbacca belépője egyszerűen csúcs lett. Az, hogy folyamatosan jönnek elő a rég nem látott szereplők az olyan, mintha 2015-ben egy kicsit visszarepülnénk az időben a kezdetekhez. Több, mint 30 év elteltével még mindig azok a gépek száguldoznak az égen, hatalmas csillagrombolók mutatják a Birodalom erejét és a legváltozatosabb népek még mindig a kocsmákban üzletelnek. Az a baj, hogy nehéz spoilermentesen írni a filmről, mert hiába tűnik remake-nek, azért lesznek váratlan fordulatok, amiket semmiképp nem szeretnék lelőni. Azért azt még elmondom, hogy ez a film tényleg a rajongóknak készült egy olyan ember rendezésében, aki maga is nagy fan. J.J. Abrams megcsinálta azt, amire már 32 éve vártunk, visszahozta a Star Wars eredeti eszméjét. Ehhez kiváló segítője volt Lawrence Kasdan, akinek a Birodalom visszavág és A Jedi visszatér részeket köszönhetjük. Remek választás volt, hogy ismét John Williams-re bízták a zenét, mert még mindig zseniális! Lucas pedig a legjobbat tette azzal, hogy eladta a Disney-nek, mert ezzel egy új esélyt kapott ez a széria. Ám a következő rendezőnek azért többet kell nyújtania a múlt idézésnél. :)

sw3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://picurfilmek.blog.hu/api/trackback/id/tr978183186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása